Week 1 3/10 3/16 - Reisverslag uit Glen Ellyn, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu Week 1 3/10 3/16 - Reisverslag uit Glen Ellyn, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu

Week 1 3/10 3/16

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 Maart 2014 | Verenigde Staten, Glen Ellyn

- Dinsdag -
De dag begon vroeg, 8 uur was ik op, hop onder de douche en daarna ff bellen met moeders. Die wou van alles weten over gister (terug te vinden op waarbenjij). Ik begon vandaag op het kantoor van Jim, maar dat was maar voor heel eventjes want meteen aangekomen gingen we gelijk door naar de '10 o'clock meeting' die elke dag gehouden wordt. Dat is een meeting waar iedere hoofdmanager van een afdeling zijn nieuwtjes deelt met de rest van de groep. Dit is heel vermoeiend haha. Daarna gingen we weer achter de computer om het 'menu manager 8.0' programma door te nemen. Hiermee worden de menu's in elkaar gezet en bedacht. Hiermee klaar moest Jim een toekomstig personeelslid ontvangen en een rondleiding geven dus ik werd overgedragen aan een ander. We gingen naar boven naar de assistend living afdeling om daar te helpen en te kijken hoe het daar gaat. Toen het eenmaal avond werd en de eetzaal beneden open ging had ik de hoop om weer te mogen serven net als gister maar helaas was dat niet zo, het werd weer een avond water, koffie en wijn schenken. Ohja en die kut broodjes uitdelen. Ook had ik de mazzel dat ik vieze tafels leeg mocht halen dus dit was wel weer een hoogtepunt. Vandaag was dus een mindere dag en dat merkte ik ook aan me stemming, ik voel me gelijk weer minder vrolijk dan gister, maar ik heb wel een goeie workout gehad, dit was dan ook een hoogtepunt van me dag haha. De dagen zijn lang en zo wordt dus de paycheck ook groter, das een goeie reminder! Slaaplekker.

- woensdag -
De wekker ging vandaag iets later want er was geen skype gesprek of tel. gesprek gepland. Ik voelde me opzich wel goed (qua heimwee) en dit goede gevoel nam naarmate de dag verstreek alleen maar aan! Eigenlijk was ik vandaag best vrolijk en ging de dag dus ook snel voorbij. Ik begon met het opzetten van de eetzaal, klaarmaken voor het diner. Ik begon weer om 10 trouwens. Ik ben hier eigenlijk zo'n beetje de hele middag mee bezig geweest en heb ook nog wat met Jim op kantoor doorgenomen. We hebben de bestelling klaar gemaakt voor morgen dus we moesten weer die verdraaide koelcel in haha. Ik de avond was ik weer een beetje manusje van alles maar ik leek me der niet echt aan te storen, mede doordat ik heb mogen helpen met het placeren van mensen. Ook heb ik vandaag voor het eerst in me leven meatloaf gegeten, damn das lekker haha! Mam als je dit leest, maak het thuis! We hebben de dag afgesloten met weer een lekker een dik uurtje in de gym. (Rug). Morgen beginnen we voor het eerst vroeg en gaan ik dus het ontbijt draaien, ben benieuwd! (Wekker om 5:45..)

- Donderdag -
Vandaag ging de wekker vroeg. Om kwart voor 6 om precies te zijn. Ik begin de dag met een heerlijke 'voedingsreep' omdat ik geen tijd heb om te ontbijten, fabulous. Vandaag draai ik voor het eerst een ontbijt mee. En tegen alle verwachtingen in vond in het helemaal niet zo erg! Eigenlijk vond ik het leuker dan de avonden. Alles lijkt relaxter (geen idee hoe je dat schrijft) te gaan. Ontbijt draaien houd in dat je een beetje koffie rondjes doet, oudjes helpen met hun ontbijt voor elkaar krijgen en de rotzooi van de oudjes weer opruimen, easy. Na het ontbijt gingen we gelijk aan de slag met het klaarmaken van 5 grote tafels voor een lunch van 35 man. Der kwamen der maar 23 opdagen ofzo en los van de geweldig goede humor van de gemiddelde aanwezige Amerikaan was de lunch een succes. Er was zelfs een half uur uitgetrokken voor een speech, lunch tijd voor ons dus. Na de lunch was het alleen nog even de tafels in orde maken voor het diner en klaar is kees. Om 3 uur was ik klaar en toen begon het circus met het activeren van zo'n beetje elke kaart die ik in de afgelopen tijd heb gekregen. Na zo'n 45 minuten deed alles het en kon er met passen 'geswiped' worden. Avond eten was een heerlijke bowl vol met mexicaanse dingen die mijn Hollandse maagje allemaal niet kan hebben dus morgen wordt een badkamerconcert. (Wauw dit is blijkbaar echt een woord haha, no spellingscontrole). Daarna even naar de gym geweest en toen met eem filmpje in slaap gevallen. Tot morgen!

- Vrijdag -
Ik begon vandaag om 10 uur. Na me geweldig lekker ontbijt, bestaande uit cornflakes, ei en toast met jam, kon ik er tegenaan vandaag. Omdat Jim eerder deze week over 'overtime' begon had ik het nog even gecheckt en ik bleek nog geen overtime te mogen maken. Corporate betaald he, zuinigerts. Dit te hebben verteld aan Jim zijn er gelijk een aantal uren geskipt dus vandaag was ik om 2 uur klaar inplaats van 6, dit werd uiteindelijk 3 uur omdat het maken van god gloeiende Braziliaanse kaasballetjes belangrijker was. Ja het is elke vrijdag happy hour hier, dan kunnen de oudjes zich bezatten aan goedkope wijn en chemische margarita's.
En vanmorgen hadden we een cooking demo dus dan wordt er elke keer wat anders gemaakt uit een verschillend land en omdat de helft van deze community katholiek is en het een bepaalde tijd van het jaar is, eten ze op vrijdag geen vlees dus werden het dit keer Braziliaanse kaasballetjes, niet te vreten zo droog. Dat vonden de oudjes ook dus ik kreeg de taak om ze lekkerder te maken. Meer kaas en een beetje chilipoeder bleek genoeg te zijn. Oh en vandaag was payday dus dat betekend spullen kopen die je niet nodig hebt! En omdat ik om 3 uur al klaar was, was het tijd om de omgeving is echt goed te bekennen. Ik kwam zo langs de 'one dollar tree' dat is een winkel waar letterlijk echt alles 1 dollar is. Nou hadden ze natuurlijk alleen maar troep die ik echt niet nodig had maar een pakje pennen en aspirine kon geen kwaad. Og en wat maak ik een vrienden, vandaag kwam er een collega naar me toe van een andere afdeling of ik volgende week misschien wat wilde doen omdat ik anders maar op me kamer hang, ik ga volgende week dus gezellig twee avonden bowlen... Oh en ze is met der neef naar Amsterdam geweest dus dat wordt gezellig lullen over fietsen, tulpen, wiet, grachten en het vriendelijke van toeristen houdende Amsterdamse volk! Die ik overigens wel een beetje mis, iedereen is zo nep aardig hier, op het verkeer na dan. Vandaag was dus opzich wel een lekkere dag, morgen weer ontbijt en een partij van 83 man wegwerken waar Jim al een week over strest, daarna in de middag weer de trein naar downtown om me flink te bezatten op St. Patricksday! Leuk!

- Zaterdag -
Ik mocht vandaag dus een uurtje later beginnen, des al niet te min werd ik behoorlijk verrot wakker en was niet echt op me best. Geen idee waarom. Maar na 2 bekers Amerikaanse pruttel koffie ging het wel weer en kwam ik een beetje tot leven. Het beloofde een hectische ochtend te worden en dat was te merken onder de managers. Vooral Jim was gehaaster dan normaal en van ze kleine nageltjes bleef nu nog minder over.. Maar het ontbijt verliep verder prima en na het laatste oudje uit der stoel te hebben gekeken werd het tijd om de boel te verbouwen. We hebben zo een bday dash van een bewoonster die 100 is geworden en er worden zo'n 85 man verwacht. Gelukkig heb ik de taak gekregen om samen met vins, de gozert met wie ik naar de gym ga, de valet parking te regelen. Anders dan verwacht was er geen fuk te doen en hebben we uiteindelijk 6 auto's te parkeren gekregen. We hebben de helft van de tijd dus lekker in het zonnetje gestaan en een beetje geouwehoert. De lol begon pas toen de mensen weer naar huis gingen want toen stond ik er alleen voor, alle fooi was dus voor moi :D! Een van de auto's was by the way zo'n gigantische ford tank en dat was wel ff schrikken haha, wel leuk om te rijden trouwens, is is wat anders dan me moeders Peugeot 10dinkytoy. Tussen het parkeren en het ophalen zat trouwens de lunch en die verliep vrijwel in zijn geheel erg soepel! Tijdens me lunch werd ik dus 6 keer geroepen om de auto's op te halen maar dat was het wel waard aangezien de fooi..! Ik ga vanavond weer terug naar de stad en het apparto om daar nog het laatste van st. Patricksday mee te maken. We gaan dus uit vanavond! Wordt vervolgt..
- Zondag -
Buuhhh... Jezus wat een avond.. Ik was even vergeten dat ik al 3 weken niet had gedronken en dan opeens weer gaan drinken in het oude tempo was een gewaagde actie...aghum. Na een aantal lekker uurtjes te hebben geslapen werd ik rond half 11 toch echt wel wakker en was het tijd om me zere lijf uit bed te slepen.
Tijd voor een douche.. Gelukkig is onze douche hier top dus ik breng het liefst zo veel mogelijk tijd door onder onze lekkere heten douche! Na dat deel te hebben afgesloten van het ontkateringsproces was het tijd voor een karig cornflakes ontbijtje en de was te doen. Op een van de hoogte etages van ons appartement, de zogeheten 'servicefloor', bevind zich de wasafdeling waar je voor een slordige 1,25 je wasjes kan draaien. Je zou ons appartement eens moeten zien nadat we hebben gewassen, het lijkt dan wel een ongeorganiseerde kringloopwinkel, overal hangt of ligt wel wat haha. Na de was te hebben gedaan was het even tijd om met het thuisfront te facetimen, even wat laten horen van de verloren zoon. Uiteindelijk heb ik de halve familie gezien en na anderhalf uur facetime was het tijd om de stad in te gaan. Cin en ik hadden allebei nog wel een beetje last van gisteravond dus een goede anti kater lunch ging er wel in. Eindstand, ik heb nog nooit zo'n grote burger naar binnen zitten werken. Wel lekker hoor. Daarna nog even wat door de stad gebanjerd en potverdorie wat was het weer koud zeg, -5 klinkt niet veel maar als er een fiks wintje bij komt kijken veranderd het de zaak toch wel een beetje. Gevoelstemperatuur lag denk ik rond de -14 ofzo, top. Snel naar de starbucks en met een halve liter koffie op de bank een pizza'tje bestellen om onze katerdag af te maken. Morgen begint het werken weer en staan ik in de keuken, wordt denk ik wel leuk! See yaa!

  • 21 Maart 2014 - 22:24

    A3:

    Hey, Daan,

    Mooie verhalen man. Klinkt goed hè Gym, ik ga gelijk vragen of ze de naam Wilskracht in Landsmeer willen veranderen in Willpower Landslake.

    Blijf schrijve, dan kan ik volgen.

    Leuk

    A3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glen Ellyn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Chicago, here we come!

18 Juni 2014

Colorado/Chicago/Colorado

29 Mei 2014

Red Rocks

16 Mei 2014

We zijn er weer! Week 8/9/10

29 April 2014

Week 7
Daan

Volg me op mijn internship/reis door de USA! Ik garandeer geen dagelijkse update, i'll wright when i feel like it haha. Let's make it a good story!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 8748

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: