Week 6 - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

21 April 2014 | Verenigde Staten, Williamsburg

- Maandag -
Het was weer een heerlijke ochtend om wakker te worden. Alhoewel me wekker me meer dan chagrijnig wakker maakte, verzachte het gefluit van de vogeltjes de pijn een beetje. Met het opstaan gelijk even een donkere was der in gedaan, want die moest nog gedraaid worden. Na een lekker ontbijtje in me mini serre was het tijd om me klaar te gaan maken en weer richting de dining room te gaan. Ik had nu weer een andere wijk en daar kwamen ook weer andere voorbereidingswerkzaamheden bij kijken. De lunch ging vrij snel en om 2 uur waren we al klaar. Dat betekende dus een ongekend lange pauze en dat is vermoeiend. Het is aan de ene kant lekker maar ik vind het helemaal niet zo fijn. Het betekend minder uren op me timecard en je kakt helemaal in omdat je je anderhalf uur verveeld. Na de pauze was het weer tijd om te gaan voorbereiden. De avond beloofde een gekkenhuis te worden. Iedereen verwachte een rustigere avond omdat er een feestje was in de woonkamer met eten en daarom zouden er wel eens minder mensen kunnen komen opdagen voor het diner. Niets was minder waar, in mijn wijk dan. Ik kreeg lekker 4 tafels tegelijk en had binnen de kortste keren 5 tafels zitten die allemaal wat van je willen en ook nog een leuk met je willen gaan lulle over waar ik vandaan kom en wat ik hier doe. Begrijp me niet verkeerd, normaal doe ik dat met plezier, maar nu even niet haha. Na een avondje hard hollen kwam er rond kwart voor 7 een beetje rust in de tent. Ik kon beginnen met het opruimen van de tafels en alles weer opdekken voor morgen. Leuk trouwens, ze hebben even me rooster omgegooid. Ik ben plots morgen vrij en kan vrijdag en zaterdag mooi aan de bak. Opzich niet erg want op deze manier maak ik wat meer uren deze week. Kom maar op met dat werk.
Ik dacht leuk naar een lokaal pretpark te gaan tot ik er achter kwam wat de prijzen waren. 72 dollar voor een dagpas, haaaha nooit van me leven. Ik huur wel een fiets en ga lekker de buurt ontdekken, lijkt me een prima idee. Kan ik gelijk even kijken bij de lokale shopping mall. De avond verliep verder heel relaxed en met een lekkere fish and chips als diner was het tijd om me bedje op te gaan zoeken, een beetje uren maken. Adioss
- Dinsdag -
Aahh wat lekker, eindelijk een beetje uitslapen!
Ik had me dagje vrij en toen ik voor de eerste keer wakker werd kwam ik tot de ontdekking dat het pijpenstelen regenden, een mooi excuus om lekker in bed te blijven. Rond 12e was het droog en kon ik op pad gaan. Het plan was om er gewoon op uit te gaan en maar te zien waar ik strande. Eerste stop, de trift shop, oftewel de kringloop. Ik zag gelijk wat ik zocht, een koffie machine en wel voor 5 dollar! Meenemen. Toen de weg overgestoken en kwam zo terecht bij de Marshalls, een soort scapino maar dan met wat duurdere merken voor een leuk prijsje, zat helaas niks tussen en dus ging me reis verder naar de volgende winkel. Dit was een soort xenos en ze hadden ook speelgoed, ik besloot om een kleine basket ring te kopen met zo'n leuk klein rubber balletje. Dit kon ik mee op reis nemen en het geeft me wat te doen als ik me echt dood verveel zonder wifi, voor 5 dollar vond ik het nog niet eens zo'n gek idee van mezelf. Toen ben ik verder gelopen langs de gigantische collage, hier wonen zo'n 8000 studenten op kamers en in studenten verenigingen. Toen ik hier doorheen liep en ik al die collage kids zag werd ik wel een beetje jaloers, waarom hebben wij dit niet in Nederland, waarschijnlijk omdat als je bij ons 8000 man bij elkaar gooit het een grote klere zooi wordt.. Maar toch, ik zou hier best kunnen studeren, misschien wat voor de toekomst. Of niet. Ik kwam uiteindelijk uit in het koloniale Williamsburg, waar het allemaal begon. Het deed me een beetje denken aan de zaanse schans, misschien vond ik er daarom niet zoveel aan. Er liepen hier en daar wat verdwaalde, acteurs rond in hun historische kleding en als je niet goed oplette maakte je zo een glijer in de hopen paarde strond die op het pad lagen. Het was wel leuk hoor om er te lopen en het allemaal te zien, ook best mooi, begrijp me niet verkeerd. Ik zag alleen niet echt in wat de mensen hier zo hysterisch over doen. Misschien moet ik het op een wat zonnigere dag nog eens proberen en dan me wat meer inlezen en misschien een kaart mee nemen en een tour doen ofzo. Na zo'n anderhalf uur rond struinen had ik het wel weer gehad en ging ik terug naar me huisje, het was inmiddels al 5 uur en het was nog wel even lopen. Onderweg heb ik nog wat afwasmiddel en sponsjes gekocht om het koffie apparaatje schoon te kunnen maken, het is en blijft een tweedehandsje. Ook kwam ik nog langs een boekenwinkel en heb me een aardig boek gekocht over lichaamstaal en houdingen, met als hoofddoel mensen in de zaken wereld, misschien komt het van pas en het is altijd interessant om te lezen en er meer over te weten te komen. Thuis aangekomen gelijk maar even het koffie apparaat schoongemaakt en een lekker naar zeep smakend bakkie koffie gezet, bah. Me basketring bleek ook een geweldige miskoop te zijn, hoe je ook gooit, je gooit nooit raak. Of ik kan gewoon niet meer gooien, maar dat is het vast niet ghehe. Me boek is wel interessant alleen erg taai om doorheen te komen, geduld is een schonen zaak. Ik lig er aardig bij tijds in vandaag en ga proberen weer een beetje uren te maken, morgen weer fris opstaan met een lekker bakkie koffie! Als het goed is.
Ajuuss
- Woensdag -
Ik werd weer vrolijk gewekt door de vogeltjes, en me wekker.. Dus naja vrolijk.. een beetje vrolijk. Tijd om me koffie apparaat nog is uit te proberen. De koffie zag er wat swakjes uit dus ik had het geniale idee om de gezette koffie nog een keer door het filter te laten lopen. Ik zette dus koffie met koffie in plaats van met water, ik zag nu geluidsgolven. Ik was nu dus aardig wakker en met een muziekie op ging het allemaal nog wat makkelijker. Vrij vrolijk begon ik me wandeling naar de eetzaal en eenmaal buiten kwam ik tot de conclusie dat het best een beetje fris was, ik liep in me polo'tje en ik begon dus maar een beetje door te stappen. De lunch ging een beetje moeizaam en ik moest weer even inkomen na me dagje vrij. In de pauze ben ik maar even naar het huisje gegaan want ik had nog een pizza punt over van gister. Ik heb nog geprobeerd wat te lezen in me nieuwe boek maar daar werd ik alleen maar slaperiger van. Het was tenslotte alweer bijna tijd om terug te gaan en dat deed ik dan ook maar. Weer best wel fris, kouder als vanochtend en nu zat er toch echt wel vaart in want de tijd begon ook te dringen. De avond was vergeleken met de middag een gekkehuis. Ik kreeg 4 tafels te gelijk en ik was nog niet klaar met opnemen van de bestelling of ik had alweer een volgende tafel. Renne, vliegen en zweten. Na zo'n 7 a 8 tafels weg te hebben gewerkt kwam er rust in en kon ik even wat drinken. Het opruimen gin vrij vlot alleen was het wachten op een van de tafels en daarom kon ik niet echt verder. Maar vast wat ander werk gedaan en toen rond 8e was het tijd om naar huis te gaan. Ik had een lekker bakkie laten klaarmaken door Al dus ik hoefde geen geld uit te geven aan eten vandaag. Prima. Na The day after tomorrow te hebben gezien was het weer tijd om te gaan slapen, hopen op een mooie en goede dag morgen. Ajuuss
- Zondag -
Excuus excuus, of eigenlijk ook weer niet.
Ik had er echt even geen zin meer in om te schrijven en heb het dus ook even niet gedaan.
Het is best steeds een opgaven om er voor te gaan zitten en als je net 100 oudjes te eten heb gegeven en je eindelijk even met je voeten omhoog tv kan kijken, heb je hier ff geen zin meer in, om eerlijk te zijn. Ik sla dus even een paar daagjes over en veel heb je niet gemist want echt heel anders zijn de dagen hier niet.
Ik wacht nog steeds op me pakketje dat ik vrijdag binnen had moeten hebben volgens PostNL maar dat laat dus nog even op zich wachten. Ik dat pakketje zitten een paar schoenen én me zomer jasje! Dat is dus wel handig om te hebben hier want ik zit nu zonder jas hier. Opzich is de temperatuur hier prima maar als het regent of als je 's avonds naar buiten gaat is een jasje toch wel fijn. Ik ben woensdag weer vrij en heb dan een tripje naar Washington DC gepland! Hoe en wat precies is nog niet helemaal duidelijk maar ik denk dat ik samen met een collega ga. Die bood het aan en wou absoluut niet dat ik er verder met iemand over sprak en zo dacht ik er ook over, prima!
Oh en me boek over lichaamstaal is een grooot succes.. Niet doorheen te komen. Alleen maar psychologisch gelul en allemaal in het engels, dus ik ben nu al 5 dagen bezig en dit op bladzijde 14. Ik wil het wel weten dus we gaan door me lezen. Ook ben ik van koffie geswitcht, ik had eerst het huismerk van de super hier om de hoek maar dat was echt niet te zuipen en heb ik dus maar wat meer betaald voor een zak starbucks koffie, en die is natuurlijk wel erug lekker, beetje sterk, maar wel lekker. Koffie apparaat was dus een goede aankoop!
Na een iets te sterke bak koffie en een lekkere boterham, ik had eindelijk een beetje echt brood kunnen vinden in de super hier, het lijkt te minsten echt en niet zo sponsig en chemisch als de witte boterhammetjes die voorverpakt in het schap liggen. Je betaald der wel weer meer voor natuurlijk. Amerika, waar gezond duur is en ongezond goedkoop. Genoeg geklaag, tijd voor werk, verder klagen.. Ik heb me toch een spierpijn in me schenen. Ik heb gisteren de manager on duty geshadowed, en was bijna te laat en trok dus een sprintje, dat is met die werk klompen die ik heb gehad van corporate absoluut geen goed idee. Ze wegen zo'n 4 kilo per schoen en dat zijn die scheentjes van mij niet gewend. Ik loop nu dus maar naar de receptie, om weer een keer de MOD te shadowen. Het was vandaag pasen en dat betekende paasbrunch. Ik heb in totaal zo'n 10 tafels weg gewerkt en dat staat gelijk aan ongeveer 35 man, whoehoe. Het was gelukkig buffet dus het viel iets mee, maar het blijven verwende oudjes dus er is altijd wat te klagen of aan te merken. Na zo'n 4 uur rond te hebben gerend kon ik eindelijk met de beentjes omhoog. Voor heel even maar want er stond een familie te trappelen om me weer te zien na 2 weken, het thuisfront. Na een klein uurtje facetime waren we allemaal weer bijgepraat en op de hoogte van wat er zich aan beide kanten afspeelden. Ik had het plan om naar de bios te gaan en dat heb ik dan ook gedaan. En niet zomaar een bios, nee een tavern bios, je kon dus eten tijdens het kijken van een film. Transendence was de film en ik moet zeggen dat het best een goede 2 uur vermaak was, de diepvries pizza was iets minder om over naar huis te schrijven maar ach, het is een bios, geen pizzeria. Al betaal je wel de hoofdprijs. Na een kleine wandeling naar huis en een klein uurtje op de bank was het maar weer tijd om de lakens op te zoeken. Lekker slapen en morgen weer lekker werken, hmm. Adioss

  • 22 April 2014 - 10:45

    Joep:

    Hoi Danio
    Stop toch met het vol gooien van die oudjes, is toch een aflopende zaak.
    Kom naar huis en ga schrijven.
    Heerlijk om jou stukkies te lezen, probeer het vol te houden.
    Ik zal je een kopie sturen van Simon Carmiggelt,s kroeglopen ,ik weet zeker dat je dat leuk zult vinden.
    Krijg ik je, na jaren van gezeur ,toch nog aan het lezen.

    Tot gauw, ik moet nu gaan oppassen op die heerlijke nichten van je.

    Opa ( de kale versie )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Williamsburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Chicago, here we come!

18 Juni 2014

Colorado/Chicago/Colorado

29 Mei 2014

Red Rocks

16 Mei 2014

We zijn er weer! Week 8/9/10

29 April 2014

Week 7
Daan

Volg me op mijn internship/reis door de USA! Ik garandeer geen dagelijkse update, i'll wright when i feel like it haha. Let's make it a good story!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8752

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: