Red Rocks - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu Red Rocks - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu

Red Rocks

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Lakewood

Goeden-morgen/middag/avond
Het was me weer een week (iets langer) van jewelste! Laten we beginnen bij het begin.
Ik had een idee in me hoofd gepland en zodra ik dat doe, ben ik er vrij moeilijk van af te halen. Het idee ging als volgt, ik zou om een uur of 5-6 opstaan in de morgen, aankleden en klaarmaken en dan hoppa op de bus op naar de bergen. Daar aangekomen te zijn, zou ik bij het lokale winkeltje een zooitje ski rotzooi huren en met de eerste de beste lift omhoog sjeese. Boven op de berg zou ik eerst zo'n 36 keer op me plaat gaan, we hebben tenslotten al een tijdje niet meer gesnowboard. Na het gevoel weer te pakken te hebben gekregen zou ik een paar jaloers makende plaatjes schieten van mij in het witten poeder en genieten van een heerlijke Amerikaanse strüdel.
Helaas ging dit niet door.
Er gaan namelijk geen bussen richting de bergen en na met het laaste beetje hoop de 4e transport organisatie te hebben gebeld gaf ik het op. Ik heb zelfs de afwasser proberen zo gek te krijgen nog een keer ze snowboard om te binden voor de zomer echt begon, maar zijn spullen lagen bij een broer in een andere staat, handig.
Wel bood hij aan om me een keer mee te nemen naar een wat lager gedeelte van de bergen naar een speciale plek genaamd, Red Rocks. Dit is een gebied met, jawel, heel wat rode gesteente en er is een podium gebouwd in een gedeelte waar de stenen voor een natuurlijke akoestiek zorgen. Volgens Beatle John Lennon ben je geen echte rockster als je hier niet heb gespeeld. Ik ben er geweest.
Na een mooie wandeling op een van de vele paden en gelukkig geen ratelslangen of andere dieren die je vergiftigen tegen te zijn gekomen zijn we weer terug naar de auto gegaan om ons avontuur voort te zetten met een kajak tochtje over een van de meren in de buurt. Oh en het was deze dag een mooie 31 graden en om dan zo'n 400 treden op te lopen om bij de bovenste ring te zijn gekomen van het Red Rocks podium, dat is nog een hele uitdaging kan ik je vertellen. Gelukkig ben ik langzaam maar zeker terug gegroeid naar sprinkhaan voormaat met al dat geweldige werken en niet meer trainen, dus me benen konden me dragen.
Eenmaal 3 kilo lichter te zijn gezweet en lichtelijk rood te zijn gekleurd aangezien me huid geen zonlicht meer is gewend, waren we weer bij auto aangekomen. Die was intussen omgetoverd in een sauna op wielen, maar er zat gelukkig wel airco in, langleven de 21e eeuw. Troy, de afwasser, zou voor lunch zorgen en na dat we bij een tentje aan waren gekomen, waar je bij het eerste aanzicht niet eens je hond zou laten eten, was het tijd voor wings. En jawel, dat tentje staat bekent om z'n heerlijke wings, en eerlijk is eerlijk, ze waren zeer goed te toen. Na een halfe liter cola er bij weg gewerkt te hebben was het tijd om een sixpack Iers bier te halen en te gaan kajakken!
Zei ik nou bier? Yess we hebben bier op het water plus een heerlijk zonnetje, proost.
Bij het meer aangekomen en naar de overkant te hebben geroeid was het tijd voor steentje kaatsen. 35 steentjes later was het wel weer mooi geweest EN, het bier was op, tijd om terug te roeien en nieuwe biertjes te pakken. Na nog wat te hebben gedobberd en een aantal foto's te hebben gemaakt was het tijd om naar het volgende te gaan, de Wal-mart. Wal-mart is een gigantische winkel waar ze letterlijk alles verkopen, van luiers tot autobanden en tot voor kort ook guns, dat doen ze helaas niet meer, dat had voor wat hilarisch foto materiaal kunnen zorgen. Wel verkochten ze nog luchtdruk jachtgeweren en snipers, van die dingen waar je die irritante kanarie van de buren uit ze kooitje mee schiet. Amerika.
Na de dag af te hebben gesloten met een bezoekje aan een van de grootste drank winkels van Amerika was het tijd om naar huis te gaan, oh en ik heb nog een handpistool ding gekocht, je weet wel van die dingen die ze bij ons over de grens in lugubere zaakjes verkopen en hier in de supermarkt hangen. En ja, hij doet pijn, me voet was misschien niet de beste plek om het op uit te proberen. Dit zal vast weer voor wat plezier zorgen straks in Chicago, de een een tazer, ik een opgevoerd kermis pistool. Misschien moet ik dit niet schrijven.. Naja ik zit toch op 6680 kilometer afstand haha!
Ik zal de rest van me verhalen nog even laten wachten, dit komt wel in het volgende stukje, leest wat makkelijker.
Groetjes!

  • 02 Juni 2014 - 14:05

    Lonneke:

    Van cowboy naar gangster!! Je bent lekker bezig mop! Hoop dat je door de controle komt met je gun! Leuk dat je nog wat van de omgeving ziet dankzij Troy. Die bus was echt niet te doen! Nog maar weer een paar dagen en dan vlieg je alweer terug naar Chicago! Ben benieuwd naar je volgende opdracht!

    Xxx mam

  • 03 Juni 2014 - 09:22

    H.seibert:

    hallo daan je zal denken wat is dit voor een bericht dat heb ik van je moeder,en ik lees dit met heel
    veel plezier van je doen en laten daar je maakt veel mee dat had je in landsmeer niet gehad je kan
    straks wel ergens over mee praten en het werk is ook wel leuk heb je nog van die dames met rose haar
    ontmoet met veel geld die allemaal verliefd op je worden.
    hier gaat alles hetzelfde alleen zijn de straten weer oranje door de wk zie jij daar ook wat van maar
    Amerika is niet zo voetbal gek als hier wel daan nog veel plezier en ik kijk uit naar het volgende bericht
    oma seibert.

  • 04 Juni 2014 - 22:49

    Adrie:

    Hey Daan je deed toch een horecaopleiding en geen cowboytraining. Dean of Perch is schooting vaster than his shadow.

    Goede leuke verhalen man. Geniet

  • 04 Juni 2014 - 22:51

    Adrie:

    Faster natuurlijk ipv vaster

  • 05 Juni 2014 - 23:43

    Loes:

    Hoi Daan,

    Ik hoop niet dat ze je oppakken met zo'n gun mag dat eigenlijk mee in het vliegtuig ?

    Weer een hoop indrukken opgedaan mooi die bergen maar mij te stil en wat een leuke

    foto op het water.

    Het is alweer bijna tijd om terug te vliegen naar Chicago als je dat lukt met zo'n schietgeval.

    En dan volgende week weer vliegen ergens naartoe toch spannend elke keer je afvragen

    waar zit ik dan weer.

    Nog acht nachtjes slapen dan wordt je alweer twintig wat een mooie leeftijd.

    Ik hoop dat je weer een leuke stek krijgt waar je een beetje feest kan vieren.

    Mop een fijn weekend en veel liefs je oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lakewood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Chicago, here we come!

18 Juni 2014

Colorado/Chicago/Colorado

29 Mei 2014

Red Rocks

16 Mei 2014

We zijn er weer! Week 8/9/10

29 April 2014

Week 7
Daan

Volg me op mijn internship/reis door de USA! Ik garandeer geen dagelijkse update, i'll wright when i feel like it haha. Let's make it a good story!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 8756

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: