Week 5 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

21 April 2014 | Verenigde Staten, Chicago

- Maandag -
Licht, ochtend, wakker... Grrr.
We moeten echt gordijnenen kopen want deze drama luxaflex apparaten zijn niet te doen. Maar dan ook weer niet, voor de keren dat we er zijn, misschien zonde van het geld, maargoed. Vandaag is de dag dat we naar corporate gaan om onze review te horen! We hoeven er pas om 6 uur te zijn dus we hebben nog even aangezien we elke dag rond 8e wakker zijn, luxaflex.. Ik moet eerlijk zeggen dat maandag een beetje een gat is in me geheugen, ik heb namelijk 2 dagen niet geschreven en moet nu dus een aantal dagen inhalen.. En na zo'n weekend werken me hersenen nog niet helemaal op volle toeren. Maar ik weet nog dat ik deze dag een beetje in mezelf was, rustig dus. Ik heb veel alleen gedaan en dat was ook wel ff lekker. Ik heb een beetje rond gelopen door de stad met het doel mezelf te vermaken en dat is niet zo heel moeilijk in zo'n stad, altijd wel iets te doen. Plots kregen we bericht dat de meeting van vanavond met Gottfried niet meer door ging! Toen was er opeens een maaltijd te bereiden voor de avond. Ik nam de taak op me om iets in elkaar te flansen voor het avondmaal. Het werd een stoofpotje. Met een lekkere wandeling naar de verste supermarkt die ik me kom herinneren om een paar grijpstuivers te sparen, aangezien mariano's bij ons om de hoek een godsvermogen kost. Voor 4 dollar p.p. waren we klaar en kon ik beginnen met het maken van de pruttelpot. Het was best goed te doen al smaakt het hier toch anders dan thuis. Nadat iedereen 2 borden op had (goed teken) begonnen de dames met opruimen en was het dus hoogtijd voor de heren om 'm te smeren!
Met een filmpie op bed en een kleinigheidje om te knabbelen was de avond kompleet. De meeting was verschoven naar de volgende ochtend 10 uur dus we gingen vroeg onder de veren. Ik moet zeggen dat ik voor de dingen die ik nog wist toch een aardig verhaaltje heb weten te typen, ik ben trots op je. Tot morgen luitjes.
- Dinsdag -
8 uur, tijd om op te staan!
Ali ging als eerste douchen, de rest bleef nog even meuren in ze bed, waaronder ik. Ali was de douche nog niet uit of we kregen weer een mailtje van Gottfried, de meeting is weer verschoven.. Na hard gelach om de reactie van Ali die net helemaal wakker was, gingen wij der ook maar uit. De meeting was dus nu om 4 uur 's middags en wij waren natuurlijk allemaal om 8 uur al wakker, wat een verrassing. Ik had aardig geslapen en me energie level was iets hoger dan gister, tijd om er op uit te gaan. Ik moest nog een pak ophalen en ik wou nog even naar de apple store en het vragenvuur openen. Anthony besloot mee te gaan en zo gingen we samen op pad, ik in me casual kloffie en hij in pak, spik en span. Helaas kon de vriendelijke meneer van de apple store me niet helpen en na wat gekwijl over de MacBooks en iPhones gingen we door naar de Best Buy, op zoek naar een modem. Helaas was die nét even boven het budget en is het dus maar afwachten wat de situatie is op me volgende community. Na daar te zijn uit gekwijld over alle laptops met touch screen, gingen we verder window shoppen. Na onze outfits nog is even goed te hebben vergelijkt was Anthony maar even me manager en ik de 'rijke ster' , met die gedachten stapte we de Rolex winkel in en na een ton aan horloges om te hebben gehad lieten we het voorlopig nog maar even bij een 'ik moet er even over denken'. Tot nooit meer ziens. Even serieus, ik en Anthony wouden serieus voor een rolex gaan sparen maar aangezien de goedkoopste begint bij 6.000 hebben we dat idee maar uit ons hoofd gezet. Met pijn in onze fantasie verlieten we de winkel. Nu was het tijd om te lunchen, de zon scheen volgas dus het leek me een goed plan om een broodje te halen en lekker in het park te gaan zitten. Ondertussen was Penny er ook bij gekomen. Penny is het liefje van Anthony. Na een klapper van een broodje te hebben gescoord was het tijd om een fijn plekje te zoeken in millennium park. Helaas deelde de wint niet de zelfde gedachte als ons en maakte het dan ook aardig kil voor ons. Na 15 minuten koud gewaaid te zijn had ik er genoeg van en was het tijd om terug te gaan naar het appartement. Tijd om om te kleden en klaar te maken voor onze meeting. Ik had me beste pakkie aan getrokken en dit moest natuurlijk even geshowd worden, dus daar liep ik dan, strak in pak, haartjes netjes en me zonnenbrilletje gepoetst en wel op 't neusje. En nu lekker kijken naar hoe de Amerikaanse business mannetjes in hun oversized pakkies met een scheef smoeltje je aan staren, heerlijk.
I know, tis erg, maar ach, who cares haha.
Na de meeting op kantoor, wat bijna 3 uur duurde was het tijd om ons klaar te gaan maken voor de volgende dag, de vertrek dag! Ik ga vliegen en wel naar Virginia. Ik heb geen idee wat dat voor staat is maar het schijnt volgens sommige een beetje hillbilly te zijn. Ik ben benieuwd. Na een heerlijk portie sushi en een koud pilske moest ik maar is gaan beginnen met het inpakken van me koffer, eindelijk me nieuwe koffers uitproberen! Eenmaal alles gepakt ging ik er maar in om de volgende dag een beetje goed voor de dag te kunnen komen. Het is dus de hoogste tijd om te gaan slapen, adieu!
- Woensdag -
8 uur.. de wekker gaat. Tijd om er uit te gaan en me klaar te gaan maken voor me trip! De spanning zit er toch wel in merk ik en ik ben best zenuwachtig. Ik neem een lekker ruim ontbijtje en pak de laatste dingen in.
Ik moet zo dus in pak, met me koffers de metro in naar het vliegveld om daar vervolgens alles zien uit te vinden. Achteraf gezien maak ik me veel te druk om niks want het stelt echt geen reet voor. De metro was even klote met me koffers en de trappen enzo, maar eenmaal op het vliegveld was het easy. Even me koffer afgeven en me boardingpass uitprinten en klaar is kees. Toen nog door de controle heen, jeetje wat een rij. Na een klein half uur in de rij te hebben gestaan en een lichte paniek aanval te hebben gehad aangezien de tijd nu toch wel begon te dringen, was ik er door en kon ik nog net even een ijsje eten en een plasje plegen. Toen begon het boarden, dat is een anders als bij ons, hoe eerder je incheckt hoe eerder je naar binnen mag. Eerst groep A, dan B en dan C. Ik zat natuurlijk in C.. Eenmaal binnen in het krappe Boeing'tje was het dan eindelijk tijd om te gaan vliegen, op naar Virginia. Onderweg heb ik even wat kaartjes geschreven en met mijn fantasie duurde dat zo lang dat toen ik klaar was met schrijven, we er alweer waren. Lekker kort vluchtje dus. Ik werd keurig opgehaald door Susan en die heeft me naar de community gereden. Dit konden we doen door over de snelweg te gaan en in de file te komen of om door de landwegen te gaan en zo uit eindelijk even snel op de bestemming te zijn als over de snelweg. Ik koos voor de landwegen en dit was een goede keus. Susan bleek geschiedenis te hebben gestudeerd dus ik ben heb binnen 2 uur de hele Amerikaanse geschiedenis geleerd. Ook zijn we nog de rivier overgestoken via een ferry en dat was niet bepaald verkeerd, het was zonsondergang dus ik heb wat mooie foto's kunnen maken. Eenmaal aangekomen op de community bleek ik in een soort bungalow huisje te verblijven samen met een andere intern, een Amerikaanse. Dit was een zeer aangenamen verrassing want dit betekende geen complete isolatie. Ik kon praten en tv kijken en ik had eigenlijk gewoon me eigen huisje, heel chill. Na wat te hebben gegeten bij de locale fastfood tent ben ik maar gaan slapen, was kapot. Een goede dag met een goed einde, ben benieuwd wat morgen ons brengt, de eerste keer werken hier op de Chambrel of Williamsburg. Adioss
- Donderdag -
Na een iets te korten nacht moest ik er uit om me klaar te gaan maken voor me nieuwe werk avontuur. Ik had al verteld dat ik samen woonde, maar ik zal er even wat verder op in gaan. Hij heet Elroy en hij is dus een Amerikaan. Hij doet dit programma dan ook op een iets andere manier, hij doet het Amerikaanse programma en ik het buitenlandse programma. Hij doet er dan ook 16 maanden over waar ik er maar 10 over doe en je moet genomineerd worden voor het Amerikaanse programma, vandaar dat hij ook 39 is haha. We zijn gisteren gelijk wat wezen eten want hij had ook nog niks gegeten, Applebee's it was. Maar goed, nu weer terug naar vandaag, de werkdag. Daar liep ik dan, 3 laags in pak gehesen ik, door de bloedhitte. Het zweet brak me nu al uit. Gelukkig was het binnen wat koeler en bij binnenkomst in de eetzaal zat Harvey al op me te wachten. Harvey is de dining manager. Harvey is zoals Elroy 'm beschrijft, een 'funny old dude'. Dat is ie ook echt, glad achterover gekamde 'haren' het zijn er niet veel meer en wat er nog zit zijn op ze hoofd geplakte krulletjes. Hij heet net als ze haar niet veel tanden meer en hij loopt in mini pasjes, het zou me niet verbazen als ik 'm betrap op het fluisteren van 'i'm gettin' to old for this shit'.
Toen kwam mijn taak hier ter bespreking, ik werd dus server voor een maand. Even slikken maar prima, je begint niet zomaar bovenaan de ladder. Na een korte rondleiding en het switchen ban outfit, van pak naar polo, was het tijd voor de lunch. Ik liep mee met Shivedah ofzo, er werken hier alleen maar donkere mensen in de bediening dus de gekste namen komen voorbij, om het makkelijk te maken..
Lunch ging soepeltjes en toen was het tijd voor mij om te lunchen, daar doen ze hier blijkbaar 1,5 uur over. Ja inderdaad ik heb een lunch pauze van anderhalf uur. Even slikken, maar prima, kan ik mooi even naar me huisje en wat belletjes plegen en relaxen. Rond 4e was het weer tijd om terug te gaan en me klaar te gaan maken voor het dinner. Ik kreeg de koffie zaal toegewezen en die bestaat uit 4 tafels. Dit klinkt lullig maar als ze je meteen 2 tafels te gelijk geven en daarna nog een loop je wel even met het zweet in je naad, maar we hebben het overleefd en van geleerd. Rond 7:15 zat me tijd er op en na alles gecheckt te hebben was het tijd om naar huis te gaan. Al en ik gingen pizza eten, verrassing, maar dat hadden we wel verdiend. Na een lekker pizza'tje nog even uitbuiken en toen was het alweer bed tijd. Morgen weer vroeg dag dus tijd om te gaan slapen. See ya.
- Vrijdag -
Back on track! Ik heb me achterstand weer ingehaald haha, dit dag verslag schrijf ik op de dag zelf, vrijdag dus. Trots op je knul.
Dag twee, om kwart over 11 moet ik er weer zijn en ook hier heb ik geen gordijn voor me luxaflex dus ik werd gewekt door het licht en de vogeltjes die voor me raam aan het fluiten waren, er zijn ergere dingen. Niet dat ik volledig uit geslapen was, maar het gaat de goede kant op. Ik begon weer met lunch dit keer had ik 3 tafeltjes, we beginnen klein. Het blijft een vak apart, dat met oudere werken. Ik voelde me actief en dat was ook wel is fijn voor de verandering. De lunch ging snel voorbij en dat was lekker. Ook nu weer een absurt lange pauze, normaal zou ik het niet erg vinden, maar ik loop nu elke dag een uur mis op me paycheck en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan er denk ik weinig aan veranderen, maar alsnog, het is wel jammer. Misschien kan ik wel een klusje vinden om te doen in die tijd. Slim idee Daan, morgen gelijk even vragen. Alles draait om geld haha, nu al.
Na even te hebben gebeld met opa en oma zat me pauze der weer op en begon het klaarmaken voor de avond weer. Ik had weer de coffee room, en deze keer had ik 5 tafels, we maken voortgang. Dit keer duurde het iets langer omdat er een tafel wat later kwam en er wat langer over deed, ik vond het niet erg, beetje tijd rekken en wat meer geld in me zakken steken haha. Eenmaal klaar met alle tafels nog even het sidework afmaken en toen inpakken en wegwezen. Al ging ze familie opzoek die hier niet ver vandaan wonen dus ik was even een avondje alleen, tijd voor tacobell! Ik had een lekker bowl met allemaal mexicaanse narigheid en een kleine taco om het af te maken. Nadat al om half 1 nog niet terug was ik er klaar mee en ging ik naar bed toe. Ik maakte een deal met Al dat hij me maar moest bellen als ie voor de deur stond. Zo gezegd zo gedaan, om half 2 werd ik wakker gebeld.. snel der uit, deur open en der weer in, adioss.
- Zaterdag -
En ik loop weer achter.. Ik loop weer een dag of twee achter op het schrijven van me verhaaltjes, het is moeilijker dan ik dacht, helemaal omdat ik nu wat te doen heb 's avonds. Ik zit of te lulle met Al of we kijken tv en dan schiet het er wel is bij in. Maar goed, zaterdag ochtend, een zware ochtend, ik had helaas niet de meeste slaap kunnen pakken door het avontuurtje van Al, maar het ging wel. Lekker lang gedouched en we waren weer ready to go. Het is moeilijk om de dagen te beschrijven nu omdat ze bijna allemaal het zelfde zijn nu me training over is en ik dus gewoon werk als een server nu. Ik werk gelukkig wel met de zelfde mensen elke dag, dat scheelt want dan kan je een beetje een connectie opbouwen. Al zijn ze hier allemaal super gebekt en ben ik vaak een beetje overrompelt door al de drukte, ik probeer toch een beetje me weg te vinden. Dit is een mooie uitdaging om wat meer uit me schulp te kruipen en me te laten groeien in het wat meer aanwezig zijn en wat meer zekerheid op te bouwen. Ik wil in deze maand ook mezelf bewijzen in het feit dat me management skills der wel zijn en dat ik de kans moet krijgen ze te laten zien, wat meer agressief zijn dus.
De dag ging verder snel voorbij en tegen het einde van de avond moest ik nog even me timecard opsturen. Eenmaal terug op me kamer even snel omgekleed en toen zijn Al en ik gaan boodschappen doen. Op ze jonges dan. Ik heb voor een weeshuis aan cornflakes gekocht en verder nog wat brood en beleg en dat soort narigheid. Na het boodschappen doen zouden we naar de bios gaan maar tegen de tijd dat we klaar waren met shoppen was het daar al te laat voor, morgen dan misschien. We moesten wel nog eten en zijn zo weer in de applebee's geëindigd. Op de terugweg naar huis vroeg Al me waar de collage was en vlak voor onze afslag besloot hij even een rondje te rijden in het campus gebied, het was tenslotte zaterdag avond.. Blijkt er een heel uitgaansgebied te zijn en het zat er vol met, naja, meiden. Al wilde zich niet als een viezerik gedragen dus we gingen maar niet naar binnen maar ik weet waar ik heen moet gaan volgend weekend!
We besloten maar weer terug te gaan naar het huisje en zijn na een klein uurtje tv maar naar bed gegaan, het was al laat en tijd om te gaan slapen. Adioss!
- Zondag -
Had ik al verteld over het weer? Nou vandaag is het de heetste dag van de week, 29 graden op ze heetst en het was buiten te warm om te relaxen. Toch wel gedaan natuurlijk als je niet anders dan sneeuw en -20 gewend bent vanuit Chicago. Ik begon weer gewoon om 11:15 en was klaar rond 7:45. Leukste van de dag was dag mensen me aanzagen als een Amerikaan! Ze konden aan me accent horen dat ik uit Chicago kwam en dat vond ik toch wel leuk om te horen. Nadat de lunch over was en ik alles weer netjes en recht getrokken had was het tijd voor ons om te lunchen. We hadden een nieuwe menu kant en daar stond onderanderen een french dip sandwich op, die heette Daan. Een broodje met geroosterd vlees, kaas en uien en dan een soort jus om in te dippen, narigheid. De pauze is weer zo lang dat de dames besluiten een wandeling te gaan maken en ik ging maar gezellig mee. Ik luister voornamelijk want de gesprekken gaan snel, over niks en ik heb er niet de kracht voor om nep geïnteresseerd te doen. Klinkt misschien een beetje lullig maar geloof me, de gesprekken gaan echt nergens over. Na een wandelingetje en een momentje van rust in de zon was het weer tijd voor de avondshift. Ik had een echte wijk deze keer en dat was soms wel even zweten, maar ik begin het door te krijgen nu. Alles begint soepeler te gaan en ik lijk me draai te hebben gevonden. Na een druk avondje met ongeveer 7 tafels was het snel opruimen en me sidework afmaken en naar huis. Ik nam wat eten mee vanuit de keuken want ik wil een beetje geld sparen voor de volgende huur die er aan komt. Al had wat lekkere tenderloin voor me in een box gedaan met wat broccoli en aardappels, ik had me hollandse trio weer is op me 'bord'. Had geen bord, ik eet uit een foame warm houd doos. Nog even naar de walmart gereden want we gaan wassen! Kleine wasjes grote wasjes je kent het wel, het hele huis ruikt weer fris en fruitig naar wasmiddel. Nog even tv gekeken en toen begonnen me ogen weer zwaar te worden, tijd om naar bed te gaan. Adioss people!
(Thanks voor de leuke reacties! Dit maakt het leuk om dit te doen. Thanks.)

  • 21 April 2014 - 16:30

    Loes:

    Hoi Daan,

    Wat een leuke stukken heb je weer geschreven ,ik heb twee weken achter elkaar gelezen.

    Jammer van je vrije dag die regen ,maar het zijn betere temperaturen dan in Chicago.

    Als ik de stukjes lees krijg ik het gevoel dat je je al aardig aangepast heb zelfs de kringloop

    winkel niet hebt over geslagen.

    Wel een beetje hoog in de bol met je Rolex je krijgt van mij wel een nepper de meeste

    mensen zien niet eens of hij echt is.

    Krijg je al een kleurtje met al die zon?

    Wij zijn gister naar het strand geweest maar er was stuifzand dus het was zandhappen,

    maar uit de wind was het heerlijk.

    Toch vreemd dat we je dit jaar dus niet op het strand zien maar voor jou is het wennen

    en voor ons ook.

    Een hele fijne werkweek en tot face time bellen of wordfeud.

    knuff van je Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Chicago, here we come!

18 Juni 2014

Colorado/Chicago/Colorado

29 Mei 2014

Red Rocks

16 Mei 2014

We zijn er weer! Week 8/9/10

29 April 2014

Week 7
Daan

Volg me op mijn internship/reis door de USA! Ik garandeer geen dagelijkse update, i'll wright when i feel like it haha. Let's make it a good story!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 8772

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: