Week 2 3/17 3/23 - Reisverslag uit Glen Ellyn, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu Week 2 3/17 3/23 - Reisverslag uit Glen Ellyn, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu

Week 2 3/17 3/23

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Glen Ellyn

- Maandag -
De dag begon weer met een treinreis terug naar Glen Ellyn. Dit keer werd ik niet door Jim opgehaald maar door Dana. Voor de mensen die een beeld willen krijgen van Dana, kijk voor de grap is naar The Clevelandshow. Daarin zit een trailertrash gozert en die heb een vrouw, zo'n lekkere dikke amerikaanse schoonheid in een scootmobiel. Dat is Dana. Alleen kan Dana nog lopen en rijd die niet rond in een scootmobiel, verder is ze bijna het zelfde, zelfs der stem. Het is dan ook moeilijk niet te lachen als ze praat haha. Maargoed, dat was Dana. Ik moest me snel omkleden in me koks kleding want vandaag sta ik in de keuken, de hele week trouwens. Eerst een korte meetin met een aantal bewoners over hoe zij tegen het dining services staan en wat ze anders willen. Daarna mocht ik spinazie salades gaan maken wat werd vervolgt met het roeren van het gehakt voor de lasagne, daarna was de witte kool aan de beurt. Het was vandaag officieel St. Patricksday dus er stond traditionele Cornbeef op het menu, uiteraard met kool. Dat viel me alles behalve tegen, best lekker spul dat Cornbeef. Na de lunch was het tijd om het doorgeef gedeelte in orde te maken en toen de service begon heb ik gelijk mezelf laten helpen met het opmaken van de borden, naja opmaken, op het bord kwakken wat er gevraagd wordt en meegeven maar. Na dit zo'n 15 minute gedaan te hebben had ik er genoeg van en ben ik maar de lasagne af gaan maken voor morgen. Toen was het alweer opruim tijd en met een poep en een scheet zat de dag er alweer op. Snel een bordje Cornbeef naar binnen gewerkt en toen nog even snel een wandeling gemaakt naar de locale super. Ik was door me water en lekkernijen heen dus die voorraad moest even bijgevuld worden. Terug van de wandeling en bijna 5x op me bek te zijn gegaan over bevroren ijspaden en bevroren plassen was ik thuis en kon de filmavond beginnen. Na 2 had ik het wel gehad en was het tijd om te gaan slapen, morgen weer een dag in de keuken! Adioss
- Dinsdag -
Taart! Jaja de dag begon goed en nee ik had geen taart als ontbijt. Me ontbijt was overigens wel een soort taartje, eggs bennedict. Das een gepocheerd ei op een english muffin en hollandaise saus en ham, erug lekker. En natuurlijk cornflakes en toast met jam en pindakaas. Oh ja de pindakaas is nog niet eens zo heel slecht, tis meer pindacréme maar tis goed te doen. Vandaag dus weer in de keuken en ik kreeg de super taak om de paprika's te snijden en daarna de champignons te hakken. Terwijl ik dit typ zit ik met me gedachten al bij de het vreselijke geluid dat me wekker heet gaat maken om 5 uur 's ochtends, het is nu kwart voor 11 's avonds.. Koffie koffie en nog een koffie morgenochtend, ik moet namelijk het ontbijt opstarten om 6 uur. Maargoed eerst vandaag even afhandelen. We hebben dus taarten gemaakt vandaag. Naja de cake is voorgemaakt dus wij vullen en versieren de taart alleen, maargoed het is leuk werk. Na de champignons en de paprika's eerst een suikervrij taartje gemaakt en toen was het tijd voor de grote jongen. Iedere maand vieren ze hier op 1 dag alle verjaardagen van alle bewoners die die maand jarig zijn, dit keer was maart aan de beurt. Na het decoreren van de taarten heb ik ook nog even geholpen bij het doorgeef gedeelte en ik denk dat ik dat nu wel snap. Aan het einde van de dag/avond was het tijd om nog even te helpen bij de afwasser. Vandaag stond Kurt bij de afwas, Kurt is een beetje wauws en is dus al snel de sigaar als het om grappen gaat. Als wie dan ook iets laat vallen, van een kopje tot een bakplaat, iedereen zal altijd 'Kurt!' roepen. En hij zal altijd even verbaast blijven ontkennen dat hij het echt niet was en dat hij aan de andere kant van de keuken onmogelijk dat heeft kunnen doen. Geweldig. Hij was overigens erg dankbaar met mijn uurtje hulp want het was net de tijd dat alle vaat tegelijk bij elkaar komt, van boven bij assistent living tot de diningroom beneden. Om half 8 was het mooi geweest en ben ik met me zelf gemaakte lasagne naar me kamer gegaan om daar met me serie op te genieten van me lasagne. Hij was echt lekker, kan ook niet misgaan als 50% van het recept uit kaas bestaat, maargoed. Tijd om te gaan slapen en morgen wakker proberen te blijven voor een potje bowling in de avond, als dat nog doorgaat. Adioos!
- Woensdag -
Ik kon het vandaag niet laten om naar me wekker te blijven luisteren terwijl ik mezelf bedacht waar ik aan begon. Das het lastige van een lekker nummertje als wekker hebben.. 5 uur 's ochtends en het is tijd om der uit te gaan. Me ontbijt bestaat uit een banaan en wat water en er zal de komende 3,5 uur ook niet veel bij komen. Aangekomen in de keuken was de andere kok al bezig met dingen voor bereiden en ik ben maar een beetje gaan helpen en vooral vragen wat ik kon gaan doen. Nou is deze kok niet echt een ouwe babbelaar (in engels, in spaans lulle ze allemaal de oren van je kop) dus heb ik meer staan kijken dan iets staan doen. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik maar gewoon dingen uit ze handen gepakt en ben ik het gaan doen. Werkte prima, iedereen blij. Na het eerste uur te hebben overleefd deden me knieën al pijn en was er eindelijk koffie. Na 3 bakken koffie kwam er een beetje leven in de brouwerij en konden we beginnen met het bakken van de pancakes. Blueberry pancakes om precies te zijn. Dit was best een grappig werkje en na 120 pancakes zat dat er ook weer op. Toen kreeg ik de speciale taak om een paar salades te maken voor hoog geëerd publiek, namelijk een van de vicepresidents van onze regio. Een salade met kippenborst deed het 'm dus ik was al lang blij. Na dat deze dag eindelijk voorbij was, was het nog even tijd om de laatste beetjes energie er uit te persen in de gym, moet wel een beetje in vorm blijven natuurlijk.. Om 5 uur werd er op me deur geklopt en was het tijd om met de activity director op pad te gaan. Eerst naar haar huis waar ik ook gelijk der hond en neef heb ontmoet. Het avondeten bestond uit een legendarische 'Chicago Hotdog' en een broodje 'Italian Beef' , heb nog last van 't zuur. Wel erg lekker natuurlijk maar wel weer een extra avondje in de gym. Na het eten zijn we gaan bowlen en ik heb potverdorie nog gewonnen ook, ik heb zelfs een glaasje bier gedronken! Wat een avond! Het was wel leuk hoor, beter dan een avond op me kamer zitten en films kijken! Ben kapot dus toen ik thuis kwam was het nog even een serie kijken en toen me bedje in, die by the way al 1,5 week niet is verschoond. Die kl*te housekeeping vergeet me steeds! Ik ben vandaag nog naar der toe gegaan om het te vragen! 'Jaa jaa vanavond komt ie langs!' Mooi niet dus, morgen maar weer even een bezoekje brengen, misschien moet ik het wat minder lief vragen dit keer *pissig*. Nou slaaplekker, adioss
- Donderdag -
Goedemorgen iedereen. Klonk het maar zo vrolijk, maar helaas, bij wakker worden voelde ik al dat dit een zware dag zou gaan worden. Wakker worden ging erg moeilijk en dat is eigenlijk de hele dag zo gebleven. Om 8 uur stond ik met een zwaar gefake'de glimlach iedereen een goedemorgen te wensen en koffie in te schenken. Na zo'n 20 minuten deden me knieën en voeten al pijn en ja dat is niet meer overgegaan tot ik klaar was rond 6e 's avonds. Ja mensen ik ben lekker op dreef met me klaag tour. Deze dag stelde eigenlijk niet zo heel veel voor behalve het feit dat we te horen hebben gekregen dat onze training nog een week langer gaat duren, nu zijn we dus 4 april klaar ipv 28 maart. Ik vind het allemaal prima want ik vermaak me op dit moment prima hier in Glen Ellyn. Het enige nadeel is dat ik weer moet verhuizen in die laatste week naar me oude kamer, guestsuite B. Waar ik geen wifi heb dus ik moet nog even uitvogelen hoe ik dat ga oplossen, misschien komt nu me aangeschafte Apple Airport Express van pas, I hope so.
Na dat ik klaar was met werk nog even snel wat eten gehaald bij Chipotle en toen was het weer tijd om op even op pad te gaan met me collega van het Acticity department. Ofzo. Aimee heet ze trouwens als in dat nog niet had verteld, samen met der neef George. We gaan frozen yoghurt halen! Dit is nog al een ding hier en je wordt er dan ook mee dood gegooid hier op straat. Het was overigens wel erg lekker en des al niet te min niet zo vet! Tenzij je caramel en koekies als topping der bij neemt..
Morgen me laatste dagje voor deze week en dan weer naar downtown voor een officieel weekend vrij! Zaterdag en zondag vrij is al een tijd geleden dus ik ga er van genieten. Beetje rond lopen in de stad en dingen ontdekken ofzo, we zien wel! Slaaplekker en adioss!
- Vrijdag -
Het is vrijdag! Dat betekend bijna weekend! En ik heb voor het eerst sinds lange tijd weer is twee dagen weekend, nice! Dat betekent dus 2 dagen lang in downtown chillen. Maar eerst deze dag doorkomen en dat wordt heel zwaar en langdradig haha. Me benen doen ook natuurlijk weer pijn en ze zijn moe, jezus daar gaan we weer met de klaagzang, maargoed. Ik heb deze dag een beetje gesmokkeld met door zoveel mogelijk te zitten op kantoor en papierwerk te doen. En dat pakte goed uit want ik heb het overleeft! Ik zit op dit moment in een barretje/lounge, genaamd Jimmy. En het is eigenlijk een Jimmy Whoo in het klein, heel chill. Enn ik kan hier gewoon een borrel drinken. Ik zit dus tijdens het schrijven van deze dag een beetje te haasten naar het moment of ik de Jimmy binnen kom of niet haha. Ik kwam trouwens onderweg van het treinstation naar huis Gottfried tegen, me baas. Die was opweg naar huis, ook te voet, en we hebben dus even lekker gebabbeld! Hoe het gaat en hoe ik het vind en ga zo maar door, eigenlijk wel een leuk en relaxed gesprek, anders dan op kantoor, logisch. Hij leek vrij vrolijk en praatgraag dus dat was leuk om even mee te maken.
Ik ga maar is om me heen kijken en is zien hoe de serveersters zijn, vrij goed om zo te zien haha en ze hebben nu al 6 keer gevraagd of alles 'ok' is. Wie weet wat de avond brengt..
- Zaterdag -
Zoals ik al zei, wie weet wat de avond brengt! Ik ben gister avond in gesprek geraakt met 2 vrouwen die me gesprek met de serveerster afluisterde. Zij waren wel bereid om me het een en ander te vertellen over het Chicago nachtleven. Ze dachten natuurlijk dat ik 21+ was aangezien ik het gesprek voerde met een lekker baco'tje. De leukste had trouwens een vriend, helaas, maar ik moest hem wel gelijk ontmoeten want hij had een restaurant en daar zou ik dan gratis kunnen ontbijten. En wij hollanders zeggen geen nee tegen een gratis ontbijtje! Ik dus met der mee naar buiten om der vriend te ontmoeten, in de tussentijd was der vriendin met wie ze die avond was alvast pleite gegaan. Eenmaal buiten was der vriendin dus nergens en ik heb nog nooit zo'n ongemakkelijke ontmoeting gehad met iemand. Der vriend was niet echt blij om ze vriendin uit een club te zien komen met een andere dude (ik) en na een stroeve handshake ben ik maar weer naar binnen gegaan met ze vriendin om die andere verloren vriendin te zoeken. Binnen hebben we afscheid genomen en vlak daarna ben ik ook maar naar huis gegaan. De volgende morgen (zaterdagmorgen) was ik bij tijds op gegaan om een lekker dagje te gaan statte. Gewapend met me Chicago boekje en goede moed ging ik op pad, ik besloot is een andere kant op te gaan dan het bekende Michigan ave. We gingen richting west. Zo belande ik op N State en was bijna gelijk verdwaald. Zo ben ik zeker 5 keer voorbij ons hoofdkantoor gelopen en had uiteindelijk de TJ Maxx gevonden. Daar wou ik heen om is te kijken wat dat nou was. Een goedkope versie van de bijenkorf in het klein zegmaar. Voor 20 dollar heb ik een scheerapparaat, douchegel en parfum gekocht, leek me een mooie deal. In me Chicago boekje had ik een leuk restaurantje gezien en dat zat hier ergens in de buurt. Na een halfuur te hebben gezocht was ik er dan eindelijk en ik moet zeggen, het was het zoeken waard. Ik had een heerlijke mix van confit duck, krokante tortilla's, kaas en hete salsa en en spiegelei. Rare combi zou je denken maar het werkte erg goed. Met een lekker glaasje Grüner Veltliner en mijn middag was compleet. Eenmaal klaar met de lunch vond ik het mooi geweest en was het tijd om naar huis te gaan. Op de terug weg nog even gekeken naar was kaartjes voor het thuisfront maar dat is lastiger dan ik dacht. Die houden jullie nog tegoed!
Ik was van plan lekker te gaan koken vanavond maar na het zien van de prijzen in de super besloot ik maar om lekker op ze hollands een avondje brood te eten. Na het eten kwam ik op het idee om naar een Jazzclub te gaan, Cindy had ook wel zin om iets te doen dus die ging mee. Na 30 minuten zoeken in -4 kon die jazzclub me gestolen worden en zijn we de eerste beste bar ingedoken. Wonder boven wonder kwam ik binnen en we hebben ons de hele avond vermaakt met het kijken naar hoe de amerikanen uit gaan, we hebben zelfs zelf nog een danse gewaagd, al vielen onze hollandse moves een beetje buiten de boot met de moves die de Amerikanen hier uitoefenen (helemaal de afro-americans). Na een geslaagde avond was het tijd om naar huis te gaan, onderweg nog even een diepvriespizza gescoord maar aangezien we geen idee hebben hoe onze oven werkt was dat nog een verhaal apart. Na driekwartier de pizza eindelijk warm te hebben gekeken konden we eten en hij was natuurlijk niet te vreten. Hele nacht last van me maag gehad maargoed, morgen weer een dag dus nu maar slapen. Ajuus.
- Zondag -
Wakker worden ging makkelijker dan ik dacht, al zat gisteravond nog vers in het bloed.. Na een lekkere lange hete douche (onderdeel van het ontkateren) was het tijd om de was te doen. Feest! Natuurlijk was de waspas leeg dus die kom ik eerst weer aanvullen. Eenmaal aangevuld konden we beginnen, wasjes der in, zeep er bij en go, half uurtje wachten. Tijd om even te facetimen met het thuisfront. Die hadden op dat moment visite (zal geen namen noemen) dus het bier vloeide rijkelijk en de gesprekken waren op hoog niveau.. Wel weer even gezellig, na een kleine update van hoe het leven er daar voor stond was het tijd om de was op te hangen en het huis leek weer op de kringloop. Het zonnetje scheen dus ik vond het hoogtijd om er weer op uit te gaan. Ook al scheen de zon, het was weer zo koud dat de ijspegels aan de auto's hingen. Ik had een bad hair day dus ik moest een pet scoren. Makkelijker gezegd dan gedaan, uiteindelijk ben ik bij de GAP geslaagd en heb er de rest van de dag als een doorsnee Amerikaan bij gelopen. Ik kreeg honger en een wc was ook geen overbodige luxe dus het was tijd om een kneipie in te duiken. Ik belande in een champagne bar. Ik moet zeggen dat ik mezelf verbaasde, normaal gesproken als ik zomaar ergens naar binnen stap zijn het 9 van de 10 keer drama tenten, maar dit was een zeer verstandig besluit, ik ben trots op je Daan. Ja ik praat soms tegen mezelf, een van de bijwerkingen van vaak alleen zijn.. haha. Ik bestelde een beef tartaar, dit werd begeleid door een krokante crouton, tomaten knoflook salsa en een bolletje gefrituurd vanille ijs gepaneerd in pistache kruim, smullen! Als toetje had ik een bakje vers gebakken frites met parmazaan-truffel mayo en huisgemaakte ketchup. Om 5 uur was ik er klaar mee en was het tijd om weer richting huis te gaan. Als laat avondmaal had ik een lekkere bowl gehaald bij Chipotle en na een filmpie besloot ik dat het tijd was om naar bed te gaan. Morgen weer de trein in om terug te gaan naar Glen Ellyn, weer een weekje werken. Adioss

  • 24 Maart 2014 - 22:08

    Lonneke:

    Hahaha! Jij kan zo smakelijk vertellen over eten!!! Krijg er honger van. Al heb ik dat al de hele dag met dat stomme lijnen.... Ben blij dat je zo geniet en jezelf goed kan vermaken!!! Xxx

  • 26 Maart 2014 - 21:27

    Sandra Slagt:

    Hey Daan, Vandaag met je moeder gewerkt en toen ik vroeg hoe het met je ging meteen een papiertje met deze site in mijn handen gedrukt!!! Hahaha. Ik vroeg al " vind hij het niet erg dat ik vraag hoe het met hem gaat?" "Nee,natuurlijk niet!!" Oke,oke. Heb jou verhaaltjes gelezen en je hebt het er maar druk mee. Maar ben blij te horen en te lezen dat het lekker met je gaat! Zo knap dat je dit doet,mag je best trots op zijn!!! En gewoon alweer bijna een maand weg! Het gaat snel. Het gaat je goed daar en ik blijf je volgen hoor ;). Groetjes Sandra

  • 30 Maart 2014 - 22:25

    Opa Joep:

    Hoi Daan,

    Grappig om te ontdekken dat,een vak als nederlands,waar je een hekel aan hebt,je in feite op het lijf is geschreven

    Man wat schrijf je goed,de nieuwe Martin Bril is opgestaan.

    Je schrijft goed samen gevat,duidelijk en met humor.Blijf het schrijven volhouden,wij vinden het heerlijk om te lezen en kunnen je zo goed volgen.

    Uit je stukjes begrijpen we,dat je je,steeds meer gaat thuis voelen.

    Bar in bar uit,lekker eten sporten en bowlen.
    Je leert steeds meer mensen kennen dat is goed,ga zo door.

    We hopen snel weer meer,over jouw belevenissen te kunnen lezen.

    Groeten en een knuffel van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glen Ellyn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Chicago, here we come!

18 Juni 2014

Colorado/Chicago/Colorado

29 Mei 2014

Red Rocks

16 Mei 2014

We zijn er weer! Week 8/9/10

29 April 2014

Week 7
Daan

Volg me op mijn internship/reis door de USA! Ik garandeer geen dagelijkse update, i'll wright when i feel like it haha. Let's make it a good story!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 8766

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: