Week 3 3/24 3/31 - Reisverslag uit Glen Ellyn, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu Week 3 3/24 3/31 - Reisverslag uit Glen Ellyn, Verenigde Staten van Daan Baarsen - WaarBenJij.nu

Week 3 3/24 3/31

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

31 Maart 2014 | Verenigde Staten, Glen Ellyn

- Maandag -
As usual voor een maandag begon de dag vroeg. De trein vertrekt weer om tien over half 9 en het is nog altijd 15 a 20 minuten lopen. Ik heb vandaag weer veel nieuwe dingen gedaan. Zo hebben we (Jim en ik) een aantal bestellingen gedaan, ik heb me eerste PCard opgaven ingestuurd, pcard is de purges card van brookdale oftewel de bedrijfscreditcard. Dit was nog een gedoetje want ik had geen flauw idee hoe dit moest. Na wat telefoontjes en wat vragen aan Jim hoop ik dat het is gelukt en anders hoor ik het wel weer van Gottfried of een ander van corporate. Het spijt me als deze dag niet zo spontaan wordt beschreven maar ik ben lichtelijk vermoeid na dit weekend en weer een dag van 9 uur. Naast de administratie te hebben geregeld kreeg ik te horen dat ik me eigen wijk moest gaan lopen vanavond en dus alles zelfs moest gaan regelen! Ik was best zenuwachtig want ik had dit nog nooit echt compleet zelf gedaan, overwinning want het ging volgens mij wel goed. Ik moet nog een efficiënte manier zien te vinden om te onthouden wie wat had besteld, maar dat handigheidje komt vanzelf wel denk ik. Jim heeft het me niet al te moeilijk gemaakt qua het geven van tafels maar ik heb toch een slordige 6-7 tafels in me eentje gedaan. Bij het hebben van een eigen wijk hoort ook het zogenoemde 'side work', dat zijn zegmaar alle kut klusjes die je er bij krijgt. Zo kon ik na dat ik mijn tafels had afgehandeld beginnen met het schoonmaken van de frisdrank automaten en de hele bar, daarna kon ik de vuilnis weggooien en na alle salade vorken op alle tafels te hebben gelegd was het tijd om de vloer te dweilen, zo doet iedereen wat. Na het werk was het tijd om te gaan eten, een heerlijk kurkdroog kippetje stond op het menu vanavond. Na de kip te hebben weg gespoeld was het tijd om nog even langs me goede vriend de gym te gaan maar Vinse en ik waren allebei best moe dus na 3 kwartier vonden we het mooi geweest en na wat water te hebben gehaald bij de super kon ik eindelijk in me stoel ploffen en met wat vers uit de keuken gestolen koekies en een granenreep nog even me serie kijken. Ik ga slapen want voor morgen wacht de front desk op me! We gaan 3 dagen 2 uur per dag meelopen met de front desk, leuk en nieuw dus kom maar op, ben benieuwd. Adiooss
- Dinsdag -
De dag begon vandaag met een tripje naar het postkantoor, ik moest wat brieven op de post doen want er zijn er een paar jarig een deze dagen! (Hopen dat ze op tijd aankomen)
Dat te hebben gedaan nog even naar de verizone winkel gegaan op zoek naar een ethernet kabel, aangezien ik volgende week weer naar een andere guest suite moet waar geen wifi is leek het me handig om zo'n kabel te hebben want dan kan ik van me airport express een router maken, handig. Na een paar minuten te hebben rond gelopen en nog steeds geen woord te hebben gewisseld met de eikel die achter de balie zat te bellen ben ik weg gegaan en heb bij de starbucks een vies klef broodje ei met ham gegeten, met een pruttelkoffie met melk omdat de vriendelijke mevrouw achter de balie me niet begreep, bah. Klinkt als een goed begin maar ik gaf de moed niet op, ik moest me namelijk om 10 uur melden bij de front desk om daar me eerste 2 uur mee te draaien. Omgekleed en wel zat ik om 10 uur keurig in pak achter de front desk. Carla was de gene die me vandaag ging 'trainen' en daar was ik wel blij mee, ik kan het wel goed vinden met carla namelijk. Carla is bijna 62 en kan lulle als brugman, zo gaat ze ook met de bewoners om en die manier van omgang spreekt me eigenlijk wel aan. Beter als dat eeuwige geslijm en mooipraterij van Jim. Jim is de typische Amerikaan en zal bijna nooit een onvertogen woord zeggen terwijl Carla dat wel doet, op een leuke en grappige manier uiteraard. Maargoed, de front desk, we hebben het een en ander doorgenomen en ik ben op de goede weg, morgen zal ik waarschijnlijk me eerste telefoontjes plegen en opnemen, spannond!
Om 12 uur zat de front desk training er op en ging ik terug naar het restaurant, daar kreeg ik te horen dat er niet zo veel te doen was maar dat de koks wel wat hulp konden gebruiken. Daar stond ik dan in me blouse met opgestroopte mouwen de uien te pellen. Een tranen waterballet verder stond ik wortelen te schillen en na 43 wortels waren me handen oranje en sprak ik konijn, kon geen wortel meer zien. Toen ik klaar was, was het gelukkig alweer bijna tijd om te beginnen met de avond shift en ik moest weer 'floaten' vanavond. Dat wil zeggen dat je het manusje van alles bent en dus iedereen helpt en met de water, koffie en in dit geval wijn langs gaat. Elke dinsdag is wijnavond, vandaar. Me energie level was lager dan ooit te voren en toen Leon (de dining room manager) zei dat ik rond 6e wel kon gaan omdat ze genoeg mensen hadden was ik zo blij als een kind in een snoepwinkel. Eindelijk kon ik me benen rust geven en me focussen op een avondje vroeg naar bed. Ik ken mezelf, dat zal het wel weer niet worden. Na een kleine avond wandeling naar de super voor wat versnaperingen was het tijd om met een aflevering van me serie in slaap te vallen en dat is dus ook wat ik nu ga doen. Morgen weer een dag en hopelijk wat meer energie. Slaaplekker.
- Woensdag -
Het is alweer woensdag, de dagen gaan echt veel te snel op dit moment, ik hoop dat het weekend wat minder lang duurt want dit zijn waarschijnlijk de laatste dagen dat ik zo veel tijd in downtown kan doorbrengen! Ik toch wel een beetje van Chicago gaan houden en ik weet nu al dat ik het wel ga missen. Maargoed, eerst maar is dit weekend afwachten. Ik heb eindelijk een manier gevonden om torrents te downloaden via me ipad, dus nu kan ik eindelijk weer suits kijken!
Woensdag dus, de dag begon met een bekertje fruit dat werd genuttigd onderweg naar de stomerij, en god wat was het weer sterfes koud.
Aangekomen bij de stomerij werd ik geholpen door een vriendelijke onverstaanbare chinees (waarschijnlijk de eigenaar) en ik hoop maar dat ie snapte wat ik bedoelde. Ik kan het de volgende morgen weer ophalen dus morgen zal het waarschijnlijk weer een stripje worden door de kou. Dat is wel een voor/nadeel van intern in een community wonen, je komt amper buiten, alleen als je wat nodig hebt en dat is bijna nooit. Tenzij je een luxe paardje bent zoals ik die graag wat te knagen heb tijdens het kijken van ze serie. Een sixpack pellegrino sparkling is ook wel fijn dus dat heb ik dan maar voor mezelf geregeld, ach ik ben zo lief. Na de stomerij was het even een ontbijtje naar binnen knallen en konden we weer beginnen met de dagelijkse bezigheden van het dining personeel. Ik heb met Jim nog even een stuk of 6 keer de Brookdale brand promise doorgenomen en toen was het weer tijd voor de avond shift. Ik kon helaas niet invallen als server want er hadden een aantal servers afgebeld dus ik moest weer spelen voor helper in de dining room. Dit keer was het wel een beetje anders want ik mocht nu ook mensen aan tafel zetten. Ik bepaalde dus welke server een nieuwe tafel kreeg en waar de bewoners mochten gaan zitten. Er was zelfs een momentje dat ik er even alleen voor stond en ik dus over de dining room ging. Dit was wel een spannend maar wel fijn om te weten dat Jim me vertrouwd. Aan het einde van de avond was het weer tijd om de bonnentjes te tellen, het fijnste van de avond, en me avond eten in de tussentijd naar binnen te werken, dat ging best makkelijk want het smaakte me goed. Daarna snel omgekleed want ik ging weer eten bij dat collegaatje van het bowlen. Zij en der neef hadden amuse avond dus op het menu stonden mozzarella sticks en Aziatische versnaperingen. Maar goed dat ik ook op het werk had gegeten want het stelde echt geen ruk voor. Was wel weer even gezellig en na een hoop gebabbel was het rond 10e weer tijd om naar me kamer te gaan. Nog even suits gekeken op me stoel en nu begin ik al schrijvend toch wel een beetje in te sukkelen. Tijd om te gaan slapen want morgen staan er weer een aantal conference calls op het programma, always fun! Adioss
- Donderdag -
Zoals voorspeld begon de dag met een trip naar de stomerij. Alleen dit keer was het koud én regende het en aangezien ik geen auto heb was het dus weer lopen. De wind was trouwens ook heerlijk dus eenmaal terug in me kamer kom ik alles weer recht trekken. Me broek en hemden waren weer netjes en schoon en daar ging het ten slotte om. Na me ontbijt naar binnen te hebben gewerkt tijdens de eerste conference, over de nieuwen dingen die er aan zitten te komen en over het dining magazine 'main course', geweldig, was het tijd om weer even achter de front desk te kruipen en weer te observeren. Ik zou de front desk in me eentje moeten runnen voor een half uur omdat de receptioniste moest lunchen maar toen herinnerde ik me dat er nog een conference call was, namelijk onze maandelijkse update met corporate. Dat had uiteraard voorrang dus daar ging me kans om te shinen. Na de conference mocht ik fijn de menu's uittypen en ze allemaal 55 keer kopieren, na 440 kopietjes te hebben moeten wachten, de papier la 3 keer te hebben bijgevuld en een scheef papiertje waardoor de hele machine in paniek raakte recht te hebben getrokken was dat klaar en kon ik me tijd vullen met doen alsof ik het druk had en zo me tijd dooien tot het weer zo ver was, de avond shit begon. Gelukkig stond leon vanavond en die stuurt me altijd om 6 uur naar me kamer omdat ik dan aan me 8 uur zit. Uren kaart invullen en pleite maken. Me avondmaal bestond uit een lekker bakkie chili en sperziebonen. Na een half uur had ik weer honger en was het dus tijd om naar de super te gaan, aangezien het regende besloot ik maar is naar de super om de hoek te gaan, slechte beslissing. Die super bleek te bestaan uit biologische onzin en van het woord koekjes of andere slechte versnaperingen hadden ze nog nooit gehoord. Ja graan repen of biologische kip wraps voor 7 dollar. Ik ben niet zuinig met eten maar dat gaat me dan te ver, ik ben en blijf een hollander.. Wel kwam ik onderweg een sushi tent tegen en die heb ik dus maar even een bezoekje gebracht. Et was vrij leeg binnen dus ik hielt me hart vast of het wel lekker was, de sushi wandelde niet van me bordje af dus ik besloot dat het niet zo erg kon zijn. Eigenlijk was het best goed te doen, zo goed te doen dan ik er misschien nog wel een keer heen ga om me vol te gooien met spicy tuna en andere narigheid! Me kabel tv deed het ook eindelijk goed dus ik kon me serie op tv zien! Sushi in de ene hand, suits op tv en een lauw warme pellegrino in de andere hand, life couldn't get better. Ook zit onze huur der weer aan te komen dus het was misschien een goed idee om de bank zaken een beetje op orden te brengen, na een half uur te hebben gekloot op me ipad en te hebben gebeld met de andere interns gaf ik het op, het word morgen maar even naar de bank lopen. Nou morgen dus weer vroeg op en me laatste dagje werken voor deze week, we gaan weer 2 dagen in downtown beleven!! Kan niet wachten! Adioss
- Vrijdag -
Ik dacht, laten we voor de verandering dit keer niet naar de stomerij lopen, maar naar de bank. Gelukkig zit dit allemaal op 10 min. afstand dus is het niet super naar. Bij de bank even wat geld overgemaakt naar Cin voor de huur en toen maar even naar de super gegaan om een ontbijtje te scoren. Na een broodje met een halve kilo vlees naar binnen te hebben gewerkt was het tijd om te beginnen. Oh ik had ook van die ziplock broodzakjes gehaald, dit omdat een gozer bij een voedingssuplementen shop zei dat hij altijd reist met ze shakes in die zakken, nou ik heb het geprobeerd maar het is net of ik met een kilo cocaïne op reis ben. Dat doen we dus maar niet, straks wordt ik nog 'randomly selected'. Eenmaal in het kantoor van Jim mocht ik beginnen met het helpen van het opzetten van het 'social hour' oftewel happy hour waar de oudjes zich klem in zuipen. Ik moest mooi verkleed en dat deed ik dan ook maar leuk, het is dat ik niet weet hoe je foto's kan uploaden (misschien maar goed ook) want ik zag er niet uit. Leek wel een wandelende verkleedkist met een rubberen fruitmuts op me kanis. Enig. Na het social hour te hebben overleefd en ik eindelijk die malle verkleed troep af kon doen was het nog even helpen en met een subtiele hint 'Jim what was your plan with me tonight, cause then i can let aimee's cousin know how late to pick me up' zei jim dat ik wel kon gaan, Oké! Snel me tijdkaart in orden gemaakt en toen snel me tas inpakken. Opweg naar de trein en dus downtown! I love it. Onderweg nog even pinnen bij de 'drive thru ATM' echt een geweldige amerikaanse uitvinding, en toen snel naar de trein. Na een ruime 40 minuten eindelijk aangekomen in downtown en toen nog snel wat avond eten gehaald, sushi again haha! Een mooi gevulde tafel met tonijn, garnaal en krab en onze avond was goed. Nog snel een flesje wijn gehaald en toen met de voetjes omhoog ff lekker lullen. Morgen weer een dag en we gaan weer op pad, dit keer met Coen want die is ook vrij. We zullen zien wat de dag ons brengt! Adioss
- Zaterdag -
Geschrokken werd ik wakker, nee niks ernstig alleen ik schrok me de kolere van een toeter orkest onder ons raam gevolgd door een ambulance die met ze sirenen aan het spelen was. Goedemorgen. Met een bakje cornflakes in de ene hand en me lepel in de andere zat ik op de barkruk uit het raam te kijken, genieten van het uitzicht over het millenium park. Dit uitzicht zal ik denk ik wel gaan missen, ben er wel zeker van. Maargoed, de plicht roept en ik moest een snel wasje draaien. Na de was er in te hebben gemikt heb ik nog even contact gelegd met het thuisfront via de facetime. Na een wederzijdse update en na wat klachten over dat ik te weinig foto's stuur was het tijd om snel de was op te hangen en de stad in te gaan. We begonnen onze dag bij de Tj Maxx, want Coen had nog een luchtje nodig. Ook hij was voor 10 dollar geslaagd en zo vervolgde we onze weg naar de nike store. Aangekomen bleken de schoenen die ik wilde helemaal uitverkocht te zijn en kon ik dus mooi verder gaan zoeken. Ik wist nog een winkel in the watertower die ook schoenen verkocht en ja hoor, daar stonden ze, me schoentjes. Nieuwste model en in de kleur die ik wou, top. Toen begonnen we allebei wel honger te krijgen en hebben we even heel fout een M burger naar binnen gestouwd. We hebben voor volgende week zaterdag een klein huisfeestje gepland, en wat is een feestje zonder muziek?! Volgend weekend komt iedereen weer terug uit zijn training community en het leek mij en de andere dus een leuk idee om een kleine fuif te geven. Anthony heeft nog een moppie rond lopen hier in Chicago en die is dus ook meer dan welkom, mits ze wat leuken vriendinnen mee brengt en wat vrienden voor de dames.. Als dat maar goed gaat.. Maar goed onderweg naar huis hebben Coen en ik dus nog even een paar boksen weten te scoren, 3x raden hoeveel we kwijt waren, 34 dollar voor subwoofer plus 2 speakers (ongeveer 21) euro. Lachen! Thuis aangekomen natuurlijk gelijk even uitgeprobeerd en er komt prima geluid uit! Laat het feest maar beginnen.
Als avondmaal stond er Chipotle op het menu en ik had nog wat thais over van de vorige avond, ja daar zal me maag heel blij mee zijn..
Cin kwam ook netjes rond half 8 thuis en na een lekker glaasje wijn te hebben genuttigd met de 3e zijn we gaan slapen, iedereen was moe van de dag en morgen was er weer een dag. Ik ga denk ik me leven op het spel zetten en een fiets huren! Ik hou me hart vast want de amsterdamse fietsregels gelden hier niet haha. Als jullie morgen niks meer van me horen, naja dan hoor je het wel van me moeder haha! Slaaplekkerr
- Zondag -
7:40, wakker.. Potverdorie! Zo vroeg wil ik niet wakker worden. Nog maar even omdraaien dus en verder proberen te slapen, bijna onmogelijk aangezien het zondag is en het dus meer dan druk is in de stad. Maar het is me uiteindelijk gelukt, 10:50, potverdorie! Zo laat wou ik nou ook weer niet wakker worden! Snel douche, de was der in doen en ontbijten! Vandaag heb ik een druk schema, ik ga dus fietsen. Ik ben best zenuwachtig want ze hebben hier geen fietspaden.. Je rijd hier als fietser dus blijkbaar met de zelfde regels als de auto's en op de zelfde banen als de auto's. Maar eerst moet ik uit zien te vogelen hoe die apparaten werken waar die fietsen in staan gestald. Na 6 keer een verschillende kaart er in te hebben gestoken kwam ik er achter dat je de kaart (credit of debit) er in moet steken en dan er meteen weer uit moet halen, ik liet 'm er dus in zitten. Ik eindelijk een code gekregen om me fiets uit het rek te krijgen. Na het checken van me fiets of er geen lekke achterband op zat, ik zag namelijk fietsen met een lekke achterband, trok ik 'm uit het rek en kwam tot de ontdekking dat me voorband lek was.. Natuurlijk. Ik die fiets er weer in proberen de zetten om een andere te pakken, voor geen meter vast te krijgen natuurlijk, ondertussen scheen de zon rustig verder op me zwarte winterjas en liep half Chicago voorbij en begon bij mij ondertussen het zweet uit te breken. Na vijf minuten ongemakkelijk aan die fiets staan sjorre kreeg ik de ingeving om misschien een ander fietsstation te proberen. Dat lukte natuurlijk ook niet dus besloot ik hulp in te schakelen van de ijscoman die voor me stond. Hem lukte het ook niet maar nu zag ik wel wat ik fout deed, je moet de fiets blijkbaar een beetje optillen als je 'm terug in het rek zet, zo komt de magneet in het slot.. Me fiets stond nu eindelijk op slot en ik kon op zoek naar een fiets die niet stuk was. Fiets gevonden, nu alleen nog uit het rek zien te krijgen, ik het weer met dezelfde code proberen wat natuurlijk niet ging en toen was me geduld echt op. Uiteindelijk heb ik 2x 7 dollar betaald en kon ik eindelijk fietsen. Bloednerveus stapte ik op en begon ik maar gewoon met het verkeer mee te fietsen. Zonnebril op, muziek in en gaan met die banaan. Geen haar op me hoofd die er spijt van heeft, ik denk dat dit tot nu toe het hoogtepunt van m'n reis is geweest. Ik had eigenlijk geen jas nodig want met die versnellingen die op de fiets zaten traptje je of in het lucht ledige of het voelde alsof je vrachttrein voort trok. Binnen de kortste keren had ik het dan ook weer bloedheet en dit gaf me een mooie gelegenheid om even te stoppen en van het uitzicht te genieten. (Foto's hiervan staan op facebook) Ik heb dit een aantal keren gedaan want het was natuurlijk niet de bedoelin dat ik moe werd. Me heenreis naar het noorden eindigde met een bezoekje aan de dierentuin. Ik was niet de enigste die dit idee had en na een drankje een hapje en een snel rondje ben ik gevlucht voor alle dagjes mensen met schreeuwende en jankende kinderen. Op de terug weg besloot ik om door de stad te fietsen in plaats van langs het meer. Met 2 bijna dood ervaringen verder was ik aangekomen bij de watertower om even me lot te checken, helaas, geen 50 miljoen rijker, wel 2 dollar armer. Toen nog even geshopt bij de american eagle en ben aardig geslaagd, 2 shirts rijker. Je moet jezelf af en toe kietelen om te blijven lachen toch?! Na deze aankopen ben ik weer op de fiets geklommen en ben zo Michigan ave afgefietst tot ik weer thuis was, het was half 5 en dus nog geen tijd om naar huis te gaan, de zon stond nog hoog dus ik besloot om nog even richting het zuiden te fietsen. Ik kwam een piertje tegen en ben daar tegen een lantaarnpaal lekker in het zonnetje gaan liggen. Na 3 kwartier had ik geen gevoel meer in me kont en was het een mooie tijd om richting huis te gaan. Ik had ondertussen een rooie kop gekregen en dat wordt hopelijk bruin een deze dagen, kan wel een beetje kleur op me gezicht gebruiken. Cin kwam ook rond die tijd thuis en we besloten om het weekend af te sluiten met wijn en sushi, again i know. 2 tuna en tempura rolls verder zat de dag er op en ben ik in bed met een filmpje in slaap gevallen. Weer een goed weekend gehad en ik heb zo'n idee dat het weer wel is beter kan gaan worden, zou wel zo fijn zijn! Tot volgende week!

  • 01 April 2014 - 22:44

    Loes:

    Hai Daan,

    Wat een leuk overzicht van je week, en wat mij opvalt elke dag een goede invulling van je dag.
    Zo maak je heel wat mee in ieder geval lekker eten en bijzonder dat je gefietst hebt in Chicago.

    Het waren leuke foto's die je had gemaakt, en je beschrijft alles erg goed .
    wie had dat gedacht wij genieten er erg van.

    Ben benieuwd naar je volgende stand plaats maar eerst dus een lekker feestje met z'n zessen
    het aankomende weekend.
    Fijne week en tot horens . De oudjes.

  • 03 April 2014 - 18:25

    Tante Mieke (hihi):

    Als je carrièreloop je ooit niet meer bevalt kun je altijd nog schrijver worden!

    groetjes,
    Mieke

  • 08 April 2014 - 22:45

    Ellen:

    Hoi Daan ,

    Ik heb net je verslagen gelezen ,hartstikke leuk!!!!
    Zo krijg je een beetje idee hoe je dagen er uitzien.
    Jullie appartement ziet er ook top uit en dat voor een studentje ,hahaha
    Daan ik denk dat je in deze korte tijd al zoveel geleerd hebt dat leer je zeker niet op school.
    Ik ben trots op je jongen !!!
    Geniet van alles en maak lol.
    Groetjes Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glen Ellyn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

Chicago, here we come!

18 Juni 2014

Colorado/Chicago/Colorado

29 Mei 2014

Red Rocks

16 Mei 2014

We zijn er weer! Week 8/9/10

29 April 2014

Week 7
Daan

Volg me op mijn internship/reis door de USA! Ik garandeer geen dagelijkse update, i'll wright when i feel like it haha. Let's make it a good story!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 1880
Totaal aantal bezoekers 8767

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: